S&K op Verenigingsmarkt 2019 Voorschoten

S&K op de Verenigingsmarkt 2019 Voorschoten. Het tweede weekeinde van september 2019 is al vele jaren in Voorschoten een activiteitencentrum waar het Voorschotense verenigingsleven zich presenteert. In het begin gepresenteerd als een vrijwilligersmarkt met als doelstelling vrijwilligers te vinden voor een kaderfunctie binnen de vereniging. Aan dat kader was toen en is nog steeds een tekort. Maar vandaag de dag is er een kentering naar een culturele insteek en draagt het (op zaterdag) de naam: ‘Cultuur en Verenigingsmarkt’.

Gymnastiekvereniging Slank en Kwiek Voorschoten is al vrijwel vanaf het begin van het Weekend van Voorschoten deelnemer aan het Weekend en presenteert zich op de zaterdag 14 september 2019 tussen 10 en 17 uur in een kraam op de markt.

Dit keer (2019) is aan S&K plaatsnummer 7 in de Voorstraat toegekend. Daar kunnen belangstellenden kennis maken met Slank en Kwiek en presenteert S&K zich in in de Voorstraat (onevenzijde) ter hoogte van huisnummer 37.

 

Margritha: nieuw ERELID van SLANK EN KWIEK

Margritha Meijer was 9 jaar toen op zij gym kwam. Zij werd begin 1971 lid van gymnastiekvereniging SLANK EN KWIEK Voorschoten en is met 48 jaar onafgebroken lidmaatschap van S&K één van de langdurigste leden van S&K.

Margritha kon verdienstelijk turnen en wist menige prijs op regionaal- en provinciaal niveau in de wacht te slepen.

Als veelal gebruikelijk, ging Margritha ook op trainerscursus en wist op 17 jarige leeftijd haar bevoegdheid om les te geven te bemachtigen. Zij ging in 1979 als turncoach aan de slag met de leden van SLANK EN KWIEK, maar geleidelijk veranderde in de jaren daarna de interesse en werd het turnen verruild voor de tak van gymnastiek met de naam Aerobics. Ook daarin was zij zeer succesvol en heeft dit jaren volgehouden. De dames van de Aerobics hebben het super naar hun zin gehad. Maar helaas: na 40 jaar lesgeven besloot Margritha Hoogeboom-Meijer er mee op te houden. Om die reden was 10 juli 2019 de laatste lesdag Aerobics.

Margritha stilletjes te laten vertrekken was niet aan de orde. Het bestuur van SLANK EN KWIEK vond 40 jaar lesgeven niet afgedaan kon worden met alleen een bloemetje, maar een gekwalificeerde reden om Margritha ook te bedanken met een benoeming tot ERELID van SLANK EN KWIEK.

Onderonsje van Margritha met voorzitter Sander en twee langdurige lesgevers en leden van S&K: Wil en Christa
Margritha richt zich tot de fotograaf
Margritha geeft een aanwijzing
Margritha in 2014 bij het afscheid van Wil en Bram van S&K

SLANK EN KWIEK en het Beweegdiploma

Aandachtig wordt het net ontvangen boekje over nijntje bekeken

Heel veel blijde en zéér glunderende gezichten bij afsluiten van het eerste project nijntje bij SLANK EN KWIEK. Het was druk, met kinderen, papa’s en mama’s, oma’s en opa’s.

De gymzaal was woensdagmiddag 3 juli ook leuk versierd. En bij de inrichting van de zaal waren ook alle materialen al klaar gezet.

De kinderen en later ook de ouders, moesten aan de slag. Om aan alle kijkers te laten zien waarmee kinderen allemaal bezig zijn geweest en hebben geoefend.

Geoefend om bij de afsluiting allemaal het nijntje Beweegdiploma te mogen ontvangen.

Wat een blije gezichten!

Zie ook de foto’s hierna.

Nijntje groep Beweegdiploma 1
Nijntje groep Beweegdiploma 2
Nijntje groep Beweegdiploma 2
Nijntje groep Beweegdiploma 1
Nijntje groep Beweegdiploma 1

Nijntje groep Beweegdiploma 2

Turners Slank en Kwiek bijgespijkerd door Epke Zonderland

Turners Slank en Kwiek turnen met Epke Zonderland

Turners uit de  selectie van gymnastiekvereniging  Slank en Kwiek Voorschoten zijn tijdens het jaarlijkse trainingsweekend bijgespijkerd door niemand minder dan Epke Zonderland.

Ieder jaar reizen de turners van Slank en Kwiek af naar Beekbergen om daar een weekend lang te trainen en aan teambuilding te doen.

Zo deden de turners een speurtocht door het bos, survival games, spelletjes en er was natuurlijk een kampvuur. Naast al deze activiteiten hebben de turners ook nog 10 uur getraind. Verschillende coaches waren daarbij aanwezig om de turners bij te spijkeren. Naast de bondscoach van de KNGU, kwam ook het grote voorbeeld van de jongens en heren, topturner Epke Zonderland het trainingskamp bezoeken. Vele waardevolle tips zijn door Epke gegeven, maar er was er ook genoeg tijd om met Epke op de foto te gaan en een handtekening te vragen.

Na drie intensieve dagen ging iedereen weer met een geweldige ervaring rijker weer naar huis.